"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

שניצל אפוי- או- שניצל לעצלנים

אני הכי אוהבת מתכונים לעצלנים, כי על אף שאני מבשלת המון, כל יום, באמת לא מעט- עדיין, אני מעדיפה להכין דברים ממש פשוטים ולא כאלה שלוקח הרבה זמן להכין אותם.

וילדים אוהבים עוף, אני פחות וחושבת שתנאי החיים של תרנגולות בארץ הם מאד בעייתיים. לכן מעדיפה לקנות מעט עוף, ואם כבר אז ללא אנטיביוטיקה או אורגני (וזה יקר!). וממילא בעוף יש יותר מדיי אומגה 6 ופחות מדיי רכיבים תזונתיים. אז זה באמת משהו של מדיי פעם ולא יומיומי וקבוע.

וילדים אוהבים שניצלים. זו מעין אקסיומה כזו, אני יודעת. 
ואני מהאמהות שלא אוהבות לעמוד ולטגן שניצלים, למרות שמדיי פעם אעשה את זה (במיוחד אחרי שהכירו לי את הטייגר נאטס, אם כי על זה בפעם אחרת...).

לכן הפתרון של שניצל אפוי בתנור הוא נפלא בעיניי.
הרבה פחות עבודה.
ואם מכינים בגירסא לסופר עצלנים כפי שאני מכינה, זה הכי כיף!

חומרים

כך וכך חזות עוף חתוכים לשניצלים (כלומר, ללא עצמות, חתוכים דק, דפוקים, או מה שנכון לכם)
1-2 ביצים, לפי כמות העוף
1-2 כפות שמן קוקוס (כן, כן- מקדימה את השואלים- אפשר גם שמן זית) (כנ"ל)
תבלינים אהובים, אני משתמשת ב: מלח, אבקת שום, רוטב סויה ללא חיטה/קוקונאט אמינו'ס, פפריקה מעושנת, פלפל גרוס

אופן ההכנה

מחממים נור ל-180 מעלות.
מניחים את השניצלים בתבנית ייעודית
שוברים את הביצים, מוסיפים את שמן הקוקוס והתבלינים.
מערבבים היטב כדי שהביצים והכל יתערבבו היטב ויגיעו לכל חלקי העוף



מכניסים לתנור ואופים 15-20 דקות, או עד שהשניצלים מוכנים


בתאבון!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה