"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 28 במרץ 2017

בולונז עבור הפרוטוקול האוטואימוני

בימים אלה אני עובדת עם 2 מטופלות שחדשות לפרוטוקול האוטואימוני
בהתחלה זה בהחלט יכול להיות מאתגר.
אמנם יש לי פה בבלוג מתכון לבולונז, אולם בגרסתו הרגילה הוא אינו מתאים לעוקבים אחרי ה AIP ולכן חשבתי על גירסא מותאמת שהיא לא פחות טעימה בעיניי!



חומרים

שומן בקר/ שמן קוקוס
בצל קצוץ
כרישה קצוצה 
שום קצוץ דק
[אפשר גם ג'ינג'ר מגורד למי שאוהב]
בשר טחון (אני משתמשת בשילוב של עגל+ טלה ביחד עם לב בקר טחון)
אופציונלי: מחית דלעת (אפשר להכין לבד. דלעת מבושלת ומעוכה לפירה. או לקנות, ללא תוספות חומרים משמרים, סוכר וכד')
מים/ ציר עצמות/ חלב קוקוס
תבלינים: מלח, כורכום, תערובת שמתאימה ל AIP ואינה מכילה פלפלים למיניהם ותבליני זרעים, אורגנו, טימין, מרווה, בזיליקום

אופן ההכנה

בסיר רחב מחממים את השמן ומכניסים את הבצל ואת הכרישה. מערבבים היטב במשך 7-10 דקות



מוסיפים את השום לחצי דקה וזורקים פנימה את הבשר.
מערבבים היטב עד שהוא מושחם מכל הכיוונים ומוסיפים את מחית הדלעת, אם בוחרים להשתמש בה.
עוד כמה ערבובים, תוספת של התבלינים לערבוב למשך כמה דקות ואז מוסיפים את הנוזלים.
מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים עוד כ-30 דקות



בסוף אפשר להוסיף בזיליקום קצוץ, אם רוצים או כל עלה ירוק שאוהבים.

בסה"כ מדובר על מנה מהירה ופשוטה להכנה. היא משביעה ומזינה ואפשר להכין אותה במנות גדולות ולהקפיא, כך שתמיד יש משהו מהיר לאכול.
אפשר לאכול אותה כמנה בפני עצמה, או ביחד עם דלעת ספגטי, על פירה בטטה, לצד סלט וכיד הדמיון









יום שלישי, 21 במרץ 2017

מה קורה במטבח שלי כשאני לא שם

לפני שבועיים נקעתי את הרגל.
זה קרה במהלך אימון מאמאנט (כדורשת) וכמובן ביאס אותי עד מאד.
עד שכבר התחלתי לחבב משחקי כדור וליהנות מהקטע...

במשך 5 ימים ישבתי עם הרגל למעלה ולא זזתי הרבה. למזלי בעלי היה בבית וזה התאפשר.
הרגל כאבה, הייתה נפוחה מאד ותחושת המוגבלות והמסכנות השתלטה עליי לפרקים



אממה... החיים נמשכים, נכון?
כולם צריכים להמשיך לאכול ולתפקד, גם אם אני מושבתת כרגע.
אז למזלי בדיוק באותו היום, לפני שהכל קרה, הכנתי 2 סירים והיה מה לאכול ליום- יומיים ובמקביל האצלתי סמכויות ומתכונים לבעלי, לאחי ולגיסתי שהגיעו בסופ"ש ולכל מי שהיה פנוי לעזור.


ומסתבר שכשאני לא במטבח, דברים קורים, רק... אחרת 


בחיים לא חתכתי והנחתי בצורה כזו מסודרת

צלוחית עם מלח- פלפל (איך לא חשבתי על זה קודם?)


מכינים את כדורי הקוקוס- תמרים בצורות חדשות ומקוריות

לומדים גיאומטריה

בעלי הכין חמין לשבת (מתחת לירקות יש אסאדו)
אעלה על זה פוסט בנפרד, אל דאגה
חוזרת לעצמי. משתדלת לעשות לאט ומעט. תרגול טוב של נוכחות והתבוננות עבורי

הסלט הראשון שהכנתי בעצמי אחרי שבוע בערך
מרענן וכייפי!
רק בריאות

יום שישי, 17 במרץ 2017

ג'לטין זה טוב לנו! מי רוצה ג'לי תות?



קולגן הוא חלבון חשוב בגוף המצוי ברקמות חיבור, בעור ובעצמות. 
במזון אפשר למצוא אותו בד"כ בחלקים פחות פופולריים של מזונות מהחי, כמו עצמות, עור, רקמות חיבור, סחוסים, זנב ועוד (מי אמר רגל קרושה? או מרק זנב?)

הצורה המבושלת של הקולגן היא הג'לטין.
הג'לטין מכיל שפע של חומצות אמינו בצורה קלה מאד לעיכול ולספיגה. הוא תורם לבריאות העור, העצמות ורקמות החיבור שלנו (למשל עבור אנשים הסובלים מדלקות מפרקים למיניהן) וחשוב מאד לפעילות תקינה של מערכת העיכול. יכול לסייע לסובלים מבעיות עיכול למיניהן, מעי רגיז ועוד




דרך טובה לקבל ג'לטין היא ישירות מהמזון, ע"י אכילת ציר עצמות למשל, העור של מזונות מהחי, נתחים בבישול ארוך המכילים רקמות חיבור ועצם, כמו זנב, סחוסים ועוד.
ישנה אפשרות גם להשתמש באבקות קולגן וג'לטין למיניהן בהכנה בייתית של תבשילים, שייקים, רטבים וסוכריות ג'לי! יש אנשים שצורכים זאת גם בקפה או בתה.
אבקות הקולגן לא צריכות להיות מומסות בנוזלים ואילו את אבקות הג'לטין צריך להמיס בנוזל חם



אבקת ג'לטין

אבקת קולגן

אני משתמשת באבקת הקולגן בשייקים בד"כ ואילו עם אבקת הג'לטין הכנתי עד כה רק את גבינת הקישואים הזו. המרקם לא תמיד אהוב על כולם.
אולם עכשיו, כשעונת התות בשיאה ויש לנו כמויות תותים החלטתי להכין סוכריות ג'לי תות לילדים.
עבדתי בגדול לפי המתכון של מורן אולם בשונה ממנה וממתכונים אחרים שקראתי לא השתמשתי במיץ, אלא במחית הפרי. היה לי ברור שזה לא יצא חלק, כמו סוכריות גומי למיניהן בגלל זה.
אחרי שהכנתי הכל והן נחו במקרר התגנב לי חוסר בטחון והסתמסתי עם מורן לקבלת תמיכה 😎 יש דברים שחייבים אמונה בשבילם, או חברה שמבינה עניין...
אולם הכל יצא מעולה.
בבוקר נתתי לילדים לטעום- אחד התלהב בטירוף (הייתי צריכה לעצור אותו, כי חששתי שהוא יגיב לזה בבטן אם ימשיך בלי הפסקה), השני לא אהב את המרקם, השלישית לא רצתה לנסות והרביעית ישנה.
לי זה טעים מאד!




חומרים

1 ק"ג תותים
מיץ מחצי לימון
1 כף מייפל/ דבש/ ממתיק שמקובל עליכם
5 כפות אבקת ג'לטין (אני משתמשת בזו)

אופן ההכנה

במעבד מזון/ בלנדר טוחנים את התותים למחית חלקה.
מעבירים לסיר ומביאים להרתחה. מחכים כמה דקות ומוסיפים את מיץ הלימון ואת המייפל ומערבבים היטב. ואז מתחילים להוסיף את אבקת הג'לטין לאט לאט ותו"כ ערבוב כדי שלא יווצרו גושים. אפשר להיעזר במטרפה ידנית.
מניחים לתערובת להתקרר לטמפרטורת החדר ומעבירים לתבניות סיליקון ייעודיות אותן מניחים במקרר למשך לפחות שעתיים (אני החניתי אותן שם ללילה)




אחרי שהג'ל התקרש מוציאים מתבניות הסיליקון ושומרים במקרר בכלי סגור.
אפשר להכין משלל פירות. מיצים ייתנו תוצאה חלקה יותר.
אם משתמשים בתבניות סיליקון של נחשים ייצאו לכם נחשי גומי בריאים ומזינים שכיף לתת לילדים.






הילדים שלי מפנטזים כבר על סוכריות ג'לי בטעם בננס- בננה ואננס.
אני חושבת על שוקולד קוקוס...
אילו סוכריות ג'לי אתם הייתם רוצים להכין?