"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 5 בספטמבר 2017

צזיקי- ניחוח יווני בבית

טוב, אחרי הטיול המפואר ביוון אי אפשר בלי קצת צזיקי לנשמה.
ביחד עם הסלט היווני, הסלט הזה היה קבוע בארוחות שלנו ביוון במשך חודש וחצי, צריך להכניסו גם לתפריט בבית, נכון?



אז נכון שבעבר הזכרתי פה צזיקי, עם תמונה וזה, אולם עד כה לא היה לי בבלוג מתכון של ממש.
ניגשת בשמחה לתיקון העוול הזה.

הכנתי את הגירסא שלי, שהיא ללא היוגורט היווני השמנמן והקטיפתי. 
השתמשתי ביוגורט יווני שהיה בסופר (רק 8% שומן. לא רע, אולם לא ה-דבר האמיתי).
אפשר להכין עם שמנת חמוצה אם רוצים, או עם לבנה מהכנה בייתית



חומרים

1.5 מלפפונים
2 שיני שום
2-3 כפות יוגורט עם % שומן גבוהים/ שמנת חמוצה בעלת % שומן גבוהים
1-2 כפות שמן זית
מיץ לימון לפי הטעם
מלח, פלפל לפי הטעם
אופציה: עלי שומר קצוצים (לא היו לי...)

אופן ההכנה

בקערה מגרדים את המלפפונים על פומפיה דקה.
מוסיפים שום מגורד או מעוך, שמן זית, מיץ לימון ותבלינים ומערבבים היטב



מוסיפים את היוגורט.
טועמים, מתקנים, טועמים שוב, מתקנים, טועמים...
עד שלא נשאר שום דבר 




בתאבון!