"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 16 בנובמבר 2017

פנקייק דלעת

ראיתי מתכון שתפס את עיניי.
בימים האחרונים יש לי ממש חשק לדלעת!

אז ביום בו בישלתי דלעת למשהו, שמתי קצת בצד והשארתי כדי להכין את הפנקייק הזה.
קצת שיניתי והוספתי, כהרגלי



חומרים

1/2 כוס דלעת מבושלת
4 ביצים
כפית תמצית וניל
3 כפות סירופ מייפל / דבש/ סילאן/ 2 כפות סוכר קוקוס- תחליטו כמה מתוק תרצו שזה יהיה
1-2 כפות חמאת אגוזים (אני השתמשתי ב: שקדים, לוז, קשיו המעולה!)
3-4 כפות קמח קוקוס מנופה
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית קנמון, מוסקט או מה שעוד אוהבים
שומן המתאים לטיגון הפנקייקים: גהי, שמן קוקוס או כל מה שמקובל עליכם

אופן ההכנה

מערבבים היטב את הביצים. מוסיפים את הדלעת ומועכים אותה פנימה ומערבבים ביחד עם תמצית הוניל, חמאת האגוזים והמייפל.

בקערה נפרדת מערבבים היטב את החומרים היבשים: קמח קוקוס, סודה לשתייה ותבלינים.

מערבבים יחדיו את התערובת הרטובה והיבשה עד לקבלת תערובת חלקה.

מחממים מחבת עם שמן קוקוס/ גהי ומניחים 2-3 כפות גדושות מהתערובת. מפזרים על המחבת המשומנת עם הכף ובתנועות נינוע קלות של המחבת. ממתינים כדקה פלוס, או עד שהפנקייק תופח לו ומתחיל לבעבע ואז מכניסים את התרווד בעדינות מתחת לפנקייק והופכים במהירות.
מאפשרים לו עוד כחצי דקה- דקה, או עד שהוא מוכן.
אפשר להפוך שוב לסיבוב נוסף של שני הצדדים לזמן קצר.

וחוזר חלילה

יצאו לי 5 פנקייקים גדולים וטעימים בכמויות הללו


הילדים אכלו עם דבש
אני עם שמנת של פעם, קצת מייפל וקנמון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה