"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 30 בינואר 2018

רוסטביף חזה בקר

לנועה טאוב יש מתכון מנצח לרוסטביף מחזה בקר.
הוא עולה, לדעתי, כמה פעמים בשבוע בקבוצת הפייסבוק בה אנחנו שותפות ופשוט הייתי חייבת להכין אותו גם.

אני אוהבת מתכונים בהם אין צורך לעשות יותר מדיי, הם פשוט דואגים לעצמם, וכל שנותר לעשות הוא פשוט... לאכול.
אז הקרדיט לנועה היקרה!

יש פה בבלוג גם מתכון לרוסטביף פיקנייה והפנייה למתכון מעולה של דניאלה

חומרים

נתח חזה בקר
תבלינים שאוהבים: מלח, פלפל שחור, אבקת שום- זה הבסיס מבחינתי מפה אפשר רק להוסיף ולגוון. אפשר להשתמש גם בתערובת תבלינים מוכנה, כמו התערובות של איילת למשל
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP יש לבחור בתבלינים מתאימים ***

אופן ההכנה

מפשירים נתח חזה בקר, או מוציאים את הנתח שקניתם זה עתה מהקצב.
מחממים תנור לחום מקסימלי.
מכינים את רשת הצלייה ותבנית עם נייר אפייה במתחתיה.
מכינים את תערובת התבלינים שבחרתם (לבד או מוכנה) ועורכים מסג' לימפטי עמוק לנתח חזה הבקר


 מכניסים לתנור על הרשת, לצלייה יבשה, עם התבנית מתחת.
כחצי שעה על החום המקסימלי בתנור ואז מפחיתים את החום ל- 180 מעלות למשך 2-3 שעות


לא להיבהל מהרעש שההכנה הזו תעשה מהתנור. השומן יטפטף אל נייר האפייה וירעיש קצת.

כשהכל מוכן מוציאים את הנתח מהתנור, מניחים לו להתקרר מעט ואז פורסים אותו דק דק ואוכלים



נועה מספרת שזה ממש טעים גם כנתחים קרים. אנחנו לא הגענו לשלב הזה. כלומר, לא נשאר דבר...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה