"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 12 ביולי 2012

משהו ממש חדש- אטריות אצות

כן,כן קראתם נכון, יש דבר כזה- אטריות שעשויות מאצות מסוג kelp!
לא מקמח, לא חיטה, לא ביצים ואפילו לא אורז, קינואה או שעועית.
אך ורק מאצות!
במסגרת הזמנת המיוחדים שעשיתי מארה"ב ניסיתי גם את זה
[אני יודעת שזה מתסכל עבור מי שלא יכול לנסות את זה בארץ, אולם גם יודעת שיש לא מעט שקוראים פה מארה"ב והסביבה. חוצמזה, אפשר להזמין משם...]

ככה זה נראה מבחוץ

הן מובטחות להיות קראנצ'יות, כאשר אינן מבושלות במרק או בתבשיל והן אכן כאלה. לכן צריכות להיות נפלאות בסלטים למיניהם או במנות מוקפצות



והן יודעות גם להיות דלות בקלוריות ובפחמימות וללא שומן וגלוטן ונאות- raw -לגמרי (יש אנשים שהמידע הזה חיוני להם).
שלי מגיעות מפה, אם כי אולי יש עוד...

ברור, אם כן, מדוע הסתקרנתי והתרגשתי עד מאד להכיר אותן, נכון?
החלטתי להכין אותן עם רוטב שנהגתי פעם להכין המון ומזמן לא: קשיו- סויה. טוב, קצת שדרגתי אותו.
הרוטב בהחלט מתאים לסוגים אחרים של אטריות/ פסטות

חומרים

אטריות אצות בכמות הרצוייה
חופן אגוזי קשיו (לשתי מנות כחצי כוס)
בצל בינוני- קטן
2-3 שיני שום
2-3 כפות רוטב סויה

אופן ההכנה

האטריות הללו, כאמור, לא מצריכות בישול. כאשר אוכלים אותן כמו שהן, הן אכן קראנצ'יות להפליא וכשמבשלים, מתרככות.
במעבד מזון מעבדים את כל מרכיבי הרוטב למרקם אחיד




מניחים את האטריות בקערה, יוצקים את הרוטב מעל ומערבבים היטב עד שהרוטב מכסה את כל האטריות



הכי מהיר.
הכי קיץ.
הכי טעים.
וסופר מזין!

8 תגובות:

  1. אני חולה על קלף נודלס! מזמינה חבילה כל פעם שבמשלח מאייהרב יש מקום. אני עושה אותן כמו פסטה במגוון רטבים :-)

    השבמחק
  2. הרוטב יכול לעבוד גם על סתם נודלס של מקומיים

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור. זה מה שכתבתי...
      אגלה לך סוד, זה גם ממש טעים ככה בכפית (כי אני יודעת שיש לך נטייה לדברים לא בהכרח קונבנציונליים...)

      מחק
  3. נשמע מבטיח , אימצתי את האתר . האם הם עושים שיפינג לישראל? ועד כמה את מרוצה מהם?
    המון תודה
    חיה

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודעת לגבי האתר הזה, יש אתר בשם iherb שעושה משלוחים ארצה ויש להם גם אטריות אצות.
      לא התנסיתי איתו באופן אישי, אולם שמעתי מכמה שקונות דרכו והן ממש מרוצות. עלות המשלוח גם סבירה 6$ או 4$ תלוי בסכום ההזמנה

      מחק
  4. ניסיתי את הנודלס גם וממש אהבתי! רציתי לשאול בקשר לרעילות אפשרית של יוד עקב צריכה גבוהה מדי...
    האם ידוע לך כמה יוד יש בנודלס וכמה ניתן לאכול מבלי להגיע לרעילות?
    תודה לך ,
    ענת

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מצליחה למצוא כרגע נתונים על כמות היוד שיש באטריות האלה.
      אולם זוכרת שבזמנו בררתי לגבי מינונים של יוד מאצות הנורי- כי בני אוהב לנשנש לו לנורי להנאתו ויכול לרדת על חבילה של 10 דפים בכיף בבת אחת- ודובר על כך שיש צורך במינונים ממש גבוהים בשביל הרעלה.
      לא מגיעים לזה מתזונה בלבד.

      אולם, שוב, אין לי פה נתונים ספציפיים.
      אפשר לנסות לשלוח מייל לחברה ולברר איתם. האמריקאים בדכ טובים בעמנה ללקוחות בעניינים שכאלה

      מחק
  5. הכנתי את הרוטב! נהדר. שמתי על סלט של אצות ואקמה, עם גזר, פלפל וקצת חסה, חופן שומשום מלמעלה - מעולה! תודה :)

    אגב נכנסתי לאתר הזה שהמלצת, המשלוח לארץ יקר מאוד - 10$ דמי טיפול ועוד משלוח של UPS. שזה סביר אם מזמינים הרבה, אולי. אני אבדוק עכשיו את iherb. אם כי סתם לקחת ואקמה כמו שהן טעים לי מאוד.

    השבמחק