"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

עוגיות דלעת, בלי קמח חיטה

מאחר ואני בתקופת הדלעת של העונה אני מוכנה לנסות כל מה שיש בו דלעת.
כך הגעתי גם לעוגיות האלה שנראו חמודות לאללה.
לא היה לי כוח ללכת על הציפוי, על אף שמי שיעשה זאת בטח ייהנה ממנו מאד.
אני עצלנית!
הלכתי על הפשטות

חומרים

מחית מפיסה של דלעת מבושלת/ מאודה
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
1/3 כוס סירופ מייפל אמיתי/ דבש
2.5 כוסות קמח שקדים
1 כף קמח קוקוס
1/2 כפית סודה לשתייה/ אבקת אפייה ללא אלומיניום
2 כפיות תבלינים טחונים: קנמון, הל, אגוז מוסקט, ג'ינג'ר
קמצוץ מלח גס
2 כפות צימוקים/ חמוציות/ נתחי פירות יבשים או פצפוצי שוקולד מריר

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכינים תבניות עם ניירות אפייה.
במטחנת תבלינים טוחנים את כל התבלינים לאבקה (אפשר גם להשתמש באבקות טחונות כבר, אם כי אני הכי אוהבת לטחון לבד).
מערבבים את החומרים היבשים יחדיו: קמחים, סודה לשתייה, תבלינים.
בקערה אחרת מערבבים היטב את מחית הדלעת, הביצה, הממתיק ותמצית הוניל

איזה צבע, אה?

מאחדים את תכולת שתי הקערות ומערבבים היטב לתערובת אחידה


מוסיפים את הצימוקים ומערבבים


מניחים מלוא הכף מהתערובת ליצירת עוגיות בתבניות האפייה.
משטחים את כולן בעזרת גב הכפית.
אופים במשך כ-20 דקות (אני מתחילה לבדוק אחרי 15 דקות בערך, אם לא נשרפו).
מוציאים את העוגיות כאשר הן מוכנות ומניחים להצטנן



אם אתם בוחרים להכין את הציפוי, לכו על זה.
מוזמנים לצלם ולשלוח לי (הוראות ההכנה במתכון המקורי)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה