"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 20 בנובמבר 2012

מאפינס דשא

ככה הגדולה שלי קראה למאפינס האלה ברגע שהיא ראתה אותי מכינה אותם.
איזה קופירייטרית, אה?
והיא אפילו הסכימה לטעום ו- היה לה 'ממש טעים, אמא!'
אני את שלי עשיתי

חומרים

3 זוקיני
1 בצל
3 ביצים
2 כפות שמן קוקוס
מלח גס, כורכום
[אפשר להוסיף גבינה מגורדת פנימה- קשקבל, פרמז'ן, מוצרלה...]

אופן ההכנה

במעבד מזון מערבלים היטב את כל החומרים יחדיו (שלי קטן, אז עשיתי בשתי נגלות)




מניחים את התערובת בתבנית מאפינס, או במנג'טים


אפשר גם לאפות את התערובת הזו כפשטידה או לטגן כלביבות אם רוצים.
אופים בחום של 180 מעלות 30-40 דקות עד שהמאפינס יציבים ולא רכים מדיי



מתאים מאד לארוחת בוקר, צהריים או ערב



*** בפעם הבאה אוסיף גם כמה כפות קמח שקדים או סוג אחר של אגוזים טחונים

4 תגובות:

  1. כמה קלוריות יש בפשטידה הזו?
    איך אפשר לשלב את המתכון הזה בתפריט דיאטה?

    השבמחק
    תשובות
    1. דיאטה יקרה, אני לא עוסקת בספירת קלוריות ובמזון דיאטטי...
      זהו בלוג על אוכל אמיתי מחומרים אמיתיים ובסיסיים.
      אם חשובה לך ספירת הקלוריות תוכלי ודאי להכניס את המצרכים למחשבונים הקיימים ולקבל את הנתונים הללו.

      אני מאמינה באוכל אמיתי שמוכן בבית מחומרים בסיס.
      לא אוכל מעובד, לא דיאטים למיניהם. נהפוך הוא- ככל שנאכל שומנים רבים יותר (ממקור טבעי כמובן) נצליח לרזות יותר ולאזן הרבה בעיות בריאות שיש לנו

      מחק
  2. יופי של מתכון.
    להענקת יציבות ניתן להכניס כ-50 גרם סובין או 50 גרם שיבולת שועל,וזה יעניק יציבות,וגם יסייע בהליך העיכול.
    דיאטה מהירה,לפי החישוב שלי בכל המתכון הזה יש כ-700 קלוריות.
    בכל 100 גרם מוצר מוכן יש כ-70 קלוריות.
    משקל של מאפין ממוצע 45 גרם,משמע שיש ביחידה כ-31 קלוריות.
    אם מוסיפים סובין או שיבולת שועל,אז ב-100 גרם מוצר יהיו 83 קלוריות וביחידה של 45 גרם,37 קלוריות.
    בריא,טעים וטוב לעיכול.(וגם לא יקר).

    תודה על מתכון טוב מאוד.

    השבמחק