"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 3 בפברואר 2013

לביבות ירקות בתנור

יש לי וידוי: אני ממש לא טובה בטיגון לביבות.
אני ממש אוהבת אותן ובכל פעם מנסה מחדש להכין. לפעמים מצליח, לפעמים לא.
עוד לא מרגישה שפיצחתי את זה...

אבל... זה כן מאפשר לי להיות יצירתית ולהמציא כל מיני דברים, כמו פשטידות במחבת, או את הלביבות האפויות האלה

חומרים

2 זוקיני
בצל בינוני
כרובית קטנה
2-3 שיני שום
מלח, פלפל, כורכום
3 ביצים
1 כף שמן קוקוס
2 כפות קמח קוקוס *** למי שלא בפרוטוקול האוטואימוני AIP אפשר גם קמח טפיוקה ***

אופן ההכנה

במעבד מזון טוחנים את הירקות והתבלינים.
מערבבים את הביצים ומוסיפים לתערובת הירקות, ביחד עם הקמח.

מניחים ערימות של תערובת על גבי נייר אפייה ואופים בחום של 200 מעלות כ 20-30 דקות. אפשר להפוך לקראת הסוף לעשייה גם בצד השני



יאמי עם "שמנת של פעם"


[ואם נשאר, יש מה לקחת לעבודה/ לימודים ליום שאחרי...]

4 תגובות:

  1. נראה מענין. זה עובד גם בטיגון במחבת?

    השבמחק
  2. הטעות של רוב האנשים בטיגון היא שמטגנים במעט מדי שמן או שלא סוחטים את הירקות עד שיוצאים מהם המים (כשמדובר בקישואים, תפו''א, בטטה).
    לגבי כרובית - עובדת מצוין עם בורגול בלביבות.

    השבמחק
  3. אפייה בתנור זה מעולה, הרבה יותר בריא מטיגון. אבל אין שום שומן במרכיבים (שמן קוקוס, או אחר) - זה לא יידבק לתבנית או יתייבש מאד?

    השבמחק
    תשובות
    1. לכן כדאי להסתכל על הלביבות ולראות שהם לא מתייבשים מדיי.
      אפשר בהחלט להוסיף חמאה/ שמן קוקוס/ שמן זית. בהחלט משפר את הטעם וישמור מפני התייבשות יותר.
      במקור, כאמור, התכוונתי לטגן אותן :-) אז לא הוספתי שמן

      מחק