"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 30 ביולי 2013

מאפינס דלעת פיקנטי

או כמו שהקטנה שלי קראה לזה "שניצל".
אל תשאלו אותי למה, כי אין פה בכלל בשר או עוף ואין לו בכלל צורה של שניצל...
משהו בטעם ובריח הזכיר לה את השניצלים שאני מכינה...
אולי כי אני מכינה אותם עם קמח קוקוס, אולי...
אולי כי היה בתערובת בצל אפוי שנתן טעם מעניין, אולי...
בכל אופן כך היא כינתה את המאפינס האלה

חומרים

2 דלעות ערמונים (הקטנות, הירוקות כהות) (וכן, אפשר לשנות ולהחליף)
1 בצל סגול גדול (כן, אפשר גם לבן)
כמה שיני שום, טריות או אפויות
3 ביצים
2 כפות קמח קוקוס (כן, אפשר משהו אחר)
2 כפות שמן קוקוס
1 כפית מלח
אופציונלי: כמה עגבניות מיובשות

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
חותכים את הדלעות לשניים, מוציאים את הגרעינים ומצפים בשמן קוקוס. בידיים.
מניחים בתבנית כשהחלק הפנימי כלפי מטה.
מוסיפים את הבצל לתבנית ואופים כשעה, או עד שהדלעות רכות ואפויות



מוציאים את החלק הפנימי, הכתום, של הדלעת ומניחים במעבד מזון


מוסיפים את הבצל ואת שאר המרכיבים ומעבדים לתערובת חלקה ככל הניתן



מכינים תבנית שקעים למאפינס ומניחים מהתערובת בשקעים.
לחלופין, אפשר לאפות את התערובת כפשטידה בתבנית.



אופים כ-30-40 דקות, או עד שהמאפינס יבשים מספיק במרכז (בודקים עם קיסם)

איילה ואני ניסינו גם עם תבניות לב קטנות ועם דובי

זה ה"שניצל".
טעים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה