"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

חגיגות יום ההולדת השני של הבלוג

איכשהו הגיע הזמן הזה בשנה בו אני מנסה להיזכר מתי התחלתי לכתוב את הבלוג הזה.
זה קורה לי גם סביב יום ההולדת שלי (שגם הוא חל השבוע "במקרה") בשנים האחרונות. שואלים אותי בת כמה אני ואני מוצאת עצמי מתחילה לחשב.
אולי זה עומס החיים, כמות המידע שצריך להחזיק בכל רגע נתון בראש, ענייני הילדים והמשפחה וגם זה שהגיל באמת אינו משמעותי מדיי עבורי. בשלב זה של חיי. אולי זה עוד ישתנה....
לכן נראה לי הכי הגיוני להצמיד את הולדתו של הבלוג ליום ההולדת שלי, זה יקל עליי לזכור מעתה והלאה.

ובאותה נונשלנטיות התארגנה לה ארוחת שישי האחרונה אצלנו, בה הגיע חבר להתארח עם בנותיו.
לא סתם חבר, שף מעולה [וגם נגן בנסורי סופר מוכשר].
כבר בשיחת הטלפון המקדימה בינינו הסכמנו בקווים כלליים על מנות הארוחה, ככה הכי בפשטות- אני מתכננת על ברווז בתנור עם ירקות ואיזה סלט. הוא אמר שקופץ לסיבוב קניות ואולי יביא איזה קלמארי ונראה מה עוד.
כשדסקסנו בקצרה על המנה האחרונה הוא הציע משהו ממש מגניב שמייד התחברתי אליו והוספתי את הטוויסט שלי.
שיחה כזו של חברים שמבינים שרק טוב יצא מפה ושאפשר לגמרי לסמוך האחד על השני שמה שנכין יהיה אחלה.

לכן החלטתי שהארוחה הזו תסמל את שבוע חגיגת יום ההולדת של הבלוג.
בכ"ז יצאו ממנה כמה מנות שוות במיוחד וכדאי להקדיש לכל מנה שכזו פוסט משל עצמו, כדי שלא תבלע לה ושכולם יוכלו ליהנות ממנה.

מה בתפריט?

קרפצ'יו מהמם
סלט עונתי ירוק וצבעוני גם יחד
ברווז שלם בתנור עם ירקות ברוטב רימוני- חרדלי
תבשיל של קלמארי וירקות ברוטב תאילנדי
אורז
בננות בתנור עם תוספות ורוטב שוקולד



נראה טוב, נכון?
יש למה לחכות במהלך השבוע...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה