"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 21 בנובמבר 2013

הקציצות הכי פשוטות שלי ופרידה מסבתא

השבוע כתבתי בפייסבוק שלי כמה אני מלאת נחת על כך שהילדים חיסלו ימבה קציצות שהכנתי.
שיתוף פשוט של אמא שמרוצה מהילדים שלה.
מכירים את זה נכון?
הכיף של לשבת לארוחה עם הילדים, עם משהו שהכנתי, ולראות איך הם פשוט מתענגים על האוכל, אוכלים בכיף ומחסלים.
לא משנה כמה אני מבשלת ומכינה, הרגעים האלה שווים המון.
זו חוויה שהרבה אנשים מכירים וקיבלתי המון תגובות לשיתוף הזה, גם כאלה שמבקשות מתכון, כמובן. ומאחר ואלה באמת הקציצות הכי פשוטות ורגילות שלי, שאני מכינה בלי לחשוב בכלל, יצא לי המתכון בשלוף לגמרי באותו שרשור וכשבאתי לבלוג לחפש מתכון שכבר שיתפתי, ראיתי לתדהמתי שאין לי מתכון של קציצות פשוטות ברוטב עגבניות שהוא שלי (יש פוסט אורח של טלי חברתי, הוא קצת שונה משלי).
קטעים אתי!

ומאחר והשבוע נפרדנו מסבתא שלי שהלכה לעולמה בגיל 84 והיא הייתה אלופת העולם במטבח וכמעט בכל שיחה איתה היא הסבירה לי ככה "בשלוף" על מנה כלשהי, או איך מכינים משהו- בלי מתכונים, בלי שום דבר כתוב, שנים...
החלטתי שגם אני עושה ככה ומשתפת גם פה, בשלוף לגמרי, את מתכון הקציצות הכי פשוטות שלי, ברוטב עגבניות




במעבד מזון גזר, שמיר, כוסברה, פטרוזיליה (איזה ירוקים שיש, לא ממש משנה), שום, מלח גס, כורכום, קנמון.
בקערה מערבבת בקר טחון (מבקשת מהקצב שיוסיף לי קצת שומן כבש) וגם לב בקר טחון (הנגלה האחרונה הייתה משהו כמו 1.5 ק"ג ביחד).
מערבבת את אלה ביחד, עם הידיים.

מכינה רוטב של בצל ושום קצוצים עם פחית של עגבניות קצוצות (בלי חומרים למיניהם. פשוט פשוט). מוסיפה 2 כוסות ציר עצמות, מים ותבלינים. היום זרקתי לשם גם גזרים, כי הקטנצ'יק טורף גזרים ידוע.

כשהרוטב מבעבע זורקת אליו קציצות ומבשלת כחצי שעה, עד שהן מוכנות.

ממלאה את הסיר בכמה קציצות שנכנסות אליו.
את שאר התערובת שומרת ומכינה איתה קציצות בתנור.
את אלה קל לקחת אח"כ לעבודה, להקפיא או לזרוק לרוטב שנשאר אחרי שמתחסלות ממנו הקציצות האחרות .

חוצמזה, אורז ושעועית ירוקה מבושלת עם קצת שמ"ז ומלח


סורי, זה מה שנשאר לי לצלם אחרי שטרפו פה את הקציצות האלה במשך יומיים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה