"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 24 באפריל 2014

על חופש וסלט כרוב סגול

שוב יצאנו לנופש משפחתי
קמפינג
חברים
בישולים משותפים לרוב
הרבה ילדים, שיחות, חלוקה בנטל

מדהים איך הגוף מייד נכנע ומרפה לתוך כל זה.
כל כיווצי השכמות וכאבי הגב בבוקר, מהמזרן בבית
נעלמים להם באופן מיידי.
סתם מזרן טיולים פשוט, בתוך אוהל
עושה לי את זה- כן!

ובתוך כל זה שפע אלתורים, עם מגוון המצרכים שכל אחד הביא עימו
[אוהל מטבח לתפארת הקמנו לנו
זו כבר מסורת של ממש, כמו בכל שנה]

סלט אחד שהגיע בהשראה
הוכן ביחד עם אחת הילדות
ונטרף ע"י כולם במהירות כזו
הותיר אותי המומה.

כן, מעולם לא יצא לי להכין סלט כרוב סגול!
תמיד זה היה נראה לי כמו האלה מהקופסאות בסופר.
נחות כזה.
אבל בשטח... כשפתאום כל המרכיבים התחברו להם בסוג של חשק כזה...
זה כבר משהו אחר

חומרים

כרוב סגול
כמה כפות מיונז (קנוי, או בייתי)
בצל קטן עד בינוני
מיץ מלימון אחד
מלח, פלפל, שמן זית- לפי הצורך

אופן ההכנה

כדאי לצרף ילדים לתהליך.
אצלי השלישית נדלקה על הרעיון. חתכה ונהנתה מכל רגע, ביסבסה כרוב עם וגם בלי רוטב!








הכנו את הסלט הזה בקמפינג וכשחזרנו הבייתה גילינו שחיכה לנו שם עוד כרוב סגול, מה שממש שימח אותנו, כי יכולנו להכין את הסלט שוב!!!
בשטח התחלנו בלחתוך את הכרוב.
זה לקח את הזמן שלו וגם משך עוד כמה ילדים לסביבה שהתפעלו מהמראה המהמם הזה.
בבית, זכרנו את זה ומיהרנו לצלם



 אז כן, חותכים את הכרוב הכי דק שמצליח לכם


 קוצצים גם את הבצל ומוסיפים לקערה






אנחנו בד"כ לא משתמשים במיונז בבית ולכן כאשר מתחשק לנו אני מכינה לבד ואז הוא מתחסל דיי מהר.
המתכון של מיה מתאים לי בדיוק.

מוסיפים את שאר המרכיבים לסלט ומערבבים (זה חלק גדול מהפאן פה)

על הדרך טורפים לא מעט כרוב...

הבת שלי בהחלט לא הייתה היחידה...


 ורק למען הסדר הטוב משתפת בעוד כמה תמונות מאותה הארוחה, בבית, עם חברים, בה הכרוב הסגול כיכב

היה פויקה עם ירקות, אסאדו ועוף מחולק

סלט עגבניות שרי, בצל, פטרוזיליה ונענע
גם הוא השראה מהקמפינג
(יש דברים שחייבים לשחזר שוב ושוב)

ברוקולי מוקפץ עם שקדים וצנוברים

ואדרי הכין אחלה רוטב מתקתק לסלט חסות ותותים






אביב שמח ופורח!
הרבה מפגשים מהנים וחזרה לשגרה מבורכת


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה