"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 8 בינואר 2017

כרוב כבוש לעצלנים

כל כך הרבה אנשים שואלים אותי על הכנת ירקות כבושים במלח, כי אני לא מפסיקה לדבר על כמה זה חשוב לבריאות מערכת החיסון והעיכול שלנו.
כי מוחמצים במלח מכילים חיידקים פרוביוטיים ידידותיים בצורה שהכי קל לנו להשיג אותם- דרך האוכל, ולא בכמוסות.
חיידקים פרוביוטיים חיוניים לקיום שלנו ואנחנו רוצים לוודא שהמעיים שלנו מכילים מגוון רחב של חיידקים פרוביוטיים ידידותיים, כאלה שמסוגלים לחיות איתנו בדו קיום ולעזור לנו בתיפקוד היומיומי. בייצור  רכיבי מזון, בפירוק רכיבי מזון והכנתם לספיגה טובה יותר עבורנו בגוף, בשמירה על שלמות השכבות הפנימיות של מערכת העיכול שלנו, בהתמודדות עם אתגרים שמביאים איתם חיידקים פתוגניים למיניהם, פטריות, הזיהום הסביבתי ועוד ועוד.

בתהליכים של התססה טבעית, ללא חומרים משמרים, חומץ, סוכר ועוד מתפתחים חיידקים פרוביוטיים ידידותיים. ואנחנו יכולים ליהנות מזה.
אבל... להרבה אנשים זה נחווה כמשהו מאד מסובך להכנה, קשה, דורש זמן, מחייב ידע ונסיון.
ואני רוצה לומר לכם שזה לא נכון!
אפשר להכניס ירקות מוחמצים ביתיים לתפריט באופן קבוע. הכל בראש!

יש לי פה כבר מתכון ארוך להחמצת ירקות והפעם רציתי להביא את הגירסא לעצלנים. כי כזו אני באמת, שתדעו! אני עצלנית!
מעדיפה מתכונים פשוטים וקלים על פני כאלה עם מלא שלבים והכנות. ונראה לי שאני מצליחה להדגים את זה לא רע פה בבלוג כבר מעל 5 שנים.

אז כרוב כבוש לעצלנים, בתמונות



תמיד טוב להתחיל עם קביעת עובדות בשטח
אם יש לי צנצנת גדולה כזו על השיש, אני אהיה חייבת לעשות איתה משהו, נכון?
אחרת היא תיתקע לי פה...
ואם אני מוסיפה לידה גם את הכרוב שהוצאתי מהמקרר...

הוא כבר יצא מהמקרר, נכון?
על אף שחיכה לי שם בשלווה במשך כמה ימים, בהם אני אומרת לעצמי 'אני מוכרחה להכין כרוב כבוש, אני מוכרחה להכין כרוב כבוש'
אבל היו לי כ"כ הרבה דברים אחרים לעשות...
אז קצצתי אותו והנחתי בקערה

ואז פיזרתי מלח גס על הכרוב שבקערה והלכתי לענייני
אלה כללו מקלחת ארוכהההה (סופסוף), מטלות מחשביות ועוד שלל דברים

אה, ולא שכחתי לשמור בצד עלה כרוב גדול אחד
שיהיה לי כדי לסגור את הכל מלמעלה בסוף
לקראת ההכנות לארוחת הערב....
קלטתי פתאום שיש לי קערה ענקית על השיש ושצריך להניע אותה משם
אז מיסג'תי את הכרוב טוב טוב (2 דקות עבודה בגלל ההשרייה במלח כ"כ הרבה שעות)
ודחפתי אותו לצנצנת שהכינותי מראש, שגם היא תקעה לי את השיש, ככה ללא כל מטרה
הוספתי קצת פלפל שחור גרוס, כמה עלי דפנה, ג'ינג'ר מגורד ומים עד לכיסוי הכרוב
ואת העלה הגדול מעל כמובן
עכשיו זה יחכה על השיש איזה שבועיים לפחות
כל כמה ימים אני פותחת, מוודאת שהכל מתחת למים, אם לא דוחפת קלות עם כף נקייה- או- מוסיפה קצת מים- או- מוציאה קצת רקבובית כזו או אחרת
מטפחת אני
אחרי 3 שבועות בערך הרגשתי שזהו, זה מוכן.
הטעם מתאים, הצבע מתאים.

ומאחר וזה חורף אז גם מספיק קר בחוץ (מה קר, קפוא!) כדי להשאיר בחוץ על השיש ולא להכניס למקרר


בתאבון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה