"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 6 באפריל 2016

מתכון בסיסי לקציצות

אני מרבה לשלוח את המטופלים שלי לבלוג. פה הם יכולים להתרשם, לשוטט, לחפש מתכונים שיתאימו להם, לפנטז.
קל לי ונוח לי שהרבה ממה שאני רוצה להעביר להם, בעיקר ברמה הפרקטית, כבר נמצא כאן. זה פשוט יצא ככה, עם השנים.
לפעמים, כמו במקרה הקציצות, אני נתקלת בבעיה- מרוב עצים לא רואים את היער!
אני כל כך אוהבת קציצות ויש לי המון מתכוני קציצות פה, רק שקצת קשה למצוא את המתכון הכי בסיסי שלי לקציצות. זה שעליו אפשר אח"כ לאלתר, לשנות, ולהתפרע


מצליחים להבחין בין 2 סוגי הקציצות שיש פה?
מימין אלה הרגילות שלי ומשמאל אלו קציצות בהשראה אסיאתית
מתכון באחד הפוסטים הקרובים

אז באופן חגיגי אני משתפת פה שוב ובצורה ברורה את המתכון הכי בסיסי שלי לקציצות.
אחרי שיש פה גם את המתכון הזה (אבל הוא ישן ואנחנו בעידן של שדרוגים כל הזמן, אז יאללה... למה לא!) וגם את זה (שכבודו במקומו מונח!)

עם השנים למדתי להתייעל יותר בבישולים ואני מכינה כבר בכמויות גדולות.
מוזמנים לחלק לכם את המתכון לפי הצרכים שלכם, כמובן




חומרים

1 ק"ג בקר טחון מעורב (טלה+ עגל) שיש בו הרבה שומן בפנים, כמובן
1 ק"ג לב בקר טחון
2 בצלים
2 גזרים בינוניים- או- 1 גדול
חופן נאה של עלים ירוקים לפי טעמכם (פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, בזיליקום וכו')
תבלינים: מלח, פלפל, קארי, פפריקה מעושנת, אבקת שום (או שיני שום טריות)

*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP ולדפ"מ SCD אפשר לערוך התאמות מבחינת התבלינים והתוספות ***


הקציצות כבר מוכנות ומחכות לימים הקרובים


אופן ההכנה

במעבד מזון מרסקת את הירקות והתבלינים, שאגב אפשר לגוונם עד מאד לפי מה שאוהבים.
במקרה שאין לי גזר יכולה לשים דלעת/ דלורית/ בטטה/ קישוא.
לפעמים אשים יותר בצל, או אגוון בעלים הירוקים.
וכן הלאה


קציצות ברוטב עגבניות על אורז צהוב


בקערה גדולה מערבבים את הבשרים עם תערובת הירקות- תבלינים היטב בידיים.
לשים טוב טוב ומניחים לעמוד לזמן מה, לספיגת טעמים וריכוך הבשר. אפשר להניח על השיש, או במקרר (תלוי במזג האוויר ובמה שיש לכם לעשות עוד...)


רק קציצות "בלי כלום" עם קצת רוטב
יש אצלי גם כאלה שאוכלים ככה...


אמרתי כבר שאני מכינה כמות גדולה, פשוט כי מצאתי שזה יותר פרקטי לי.
בנגלה אחת אני כבר מכינה רוטב עגבניות/ מרק וזורקת אליו את הקציצות, עד מלוא הסיר.
ואת מה שנשאר אני מכניסה לתנור לכרבע שעה עד 20 דקות ויש לי קציצות נפלאות בתנור שיכולות להיאכל לצד תבשיל ירקות, ירקות בתנור, טחינה, אורז ואפילו להיזרק בעצמן לרוטב אם רוצים ביום אחר.
אפשר, כמובן, גם להקפיא אותן. שוב, אם כבר מפנים זמן להכנה זו לא תוספת משמעותית של זמן והיא בהחלט יכולה לחסוך זמן בהמשך השבוע- תחשבו על זה!




לא מוותרת על מה שנשאר מהכנת הקציצות בתנור
שומן ו"מיצים" טעימים ומזינים שייאספו וייכנסו אחר כבוד לשקשוקה/ תבשיל/ אורז/ מרק הבאים


קציצות שנאפו בתנור והושלכו ביום שאחרי למרק כתום
קציצות עם ירקות בתנור, פלפלים מוחמצים וטחינה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה